søndag 7. november 2010

Nysnø i november

På tur til hytta nå sist fredag ble jeg bare nødt til å stoppe for å ta noen bilder. Stille og åpent vann, og lett snøvær skaper rolige og gode motiver. De stemningen som finnes i slikt vær, i en slik natur, hvitt og gråtoner, er jeg svak for. Derfor ble det et par brå stopp underveis.

Det første bildet gjorde meg høvelig våt på sokkene. "Daglig leder" ba om stopp underveis, og da en telefonsamtale lett tar noe tid benyttet jeg sjansen til å grynne ut i terrenget for å forevige en bekk. Har valgt å gjøre bildet i gammel stil, liker du det er det bra. Liker du det ikke ,.....tja, bla videre. Det kommer flere. :)





9 kommentarer:

  1. Det gir en egen ro å fotografere slike landskap. Det hvite og dempende i slike landskap og kontrasten mot det mørke gir en egen stemning.
    Tror jeg liker det første best

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha Øystein. Høres ut som vi har samme opplevelse av slikt vær.
    Trivelig at du liker bildene.

    SvarSlett
  3. Så utrolig enig da sjø, stille motiver og farger som bare går så sammen. Ditt første her var til terningkast 6, men flotte de andre også ja, uten tvil.

    MEN jeg også trenger råd for å få noen fler stopper underveis når en er på biltur. Noen ganger blir man så luta lei, en ser det ene motive fare forbi gang på gang, men skjønner jo også, at sjåføren neppe vil beregne dobbel tid fra A til B :-)

    Hvit helg her hos oss også, full vinter på et blunk faktisk. Trøstes min om vinteren skal vare herfra og inn i mai måned, ja da trenger jeg mer enn din medisin under her du. da slår jeg meg nok på en helt annen flaske, he he

    Anne klem med ønske om fin uke til deg.

    SvarSlett
  4. Fin blogg och jättefina bilder!

    SvarSlett
  5. Hyggelige ord og tanker fra deg Anne.
    Sant som du sier, mange motiver blir borte når man skal ta hensyn. Området som disse bildene er tatt i byr ofte på veldig flotte motiver. Og jeg kjører bare videre. Men denne gangen måtte jeg bare. Daglig leder er imidlertid vant til at jeg tar bilder, så hun sa ikke stort. Tror ikke det hadde nyttet heller.

    Snø fikk vi, men den blir garantert å regne bort en par-tre fire fem ganger før den fester seg i rimfrosten. Heldigvis. Jeg er glad i snø og snømåking, og skigåing, men årstida skal ikke vare i godt og vel et halvt år. :) Selv om den byr på mange motiver.
    Var ute og gikk et par timer i dag, nysnø på bakken og godt lys fra sola som nesten kom frem fra skyene ga mange fine motiver. Mulig jeg legger ut noen bilder i morra.
    Fortsatt fin kveld og natt og morrakvist med lange gjesp og kaffe og tur til jobb. osv osv

    SvarSlett
  6. Visst är det härligt med nysnö. Många fina bilder på din blogg Stein-Evert.

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder og konraster her Stein-Evert. Jeg likte ekstra godt det første, nr 3 og det nest siste.
    Ønsker deg en flott kreativ uke, Line;O)))

    SvarSlett