søndag 20. mars 2011

X52 - Flukt

Sleit veldig med å finne bilde til temaet denne uka. Til slutt kledde jeg meg og dro inn til Narvik sentrum i sludd og snøvær. Hadde tenkt meg lang lukkertid og mennesker som beveget set bortover, og på bilde fremstå mer som en skygge. Men det var håpløst. Det var jo ikke folk ute.
Å holde paraply til beskyttelse av kamerautstyr samtidig som jeg skulle håndtere kamerainnstillinger 
og stativ var ikke helt enkelt. Men det ble nå det det ble.

Narvik sentrum var ganske så øde. Ett og annet menneske som hastet av gårde, ellers dødt.
Antakelig i heimen, peisvarme og  varmt i kruset. På flukt fra drittværet ute. Hvem vet.

Dette ble ihvertfall mitt bidrag denne uka.

6 kommentarer:

  1. Det er spennende med nattfotografering. Synd det ikke var folk ute da. Du kunne fotografert bilene da, det blir nesten som male med lys. Har gjordt det i byen vår, der bussen laget striper bortover veien. Lykke til neste gang da. Du fikk formidlet nattestemningen i Narvik da. Ha en god uke til deg.

    SvarSlett
  2. Syns løasning din var flott jeg. Motsatt på en måte.Tolker den som om man ser den andre siden etter at folk har flyktet, hjem til bøkene, tv, peisvarme og noe godt og varmt i koppen (eller iskald Pepsi Max;O)

    Kult med en sånn vri, den setter fantasien min i gang og jeg forestiller meg hvor og hva alle folkene som bor i en by som er helt tom gjør i flukten sin fra en tom by med dårlig vær.
    Gullfin løsning på ukesoppdraget Stein -Evert! Det du formidler på tross av at den ikke ble som du ville. Kanksje like greit tenker jeg når jeg sitter her og ser og tenker?;O)

    Ønsker deg en flott ny Mandag morra bues, og en klem fra et tåkete og slutt på finværet vestland,.bare lureri med den våren her hos oss,.som alltid;O)

    SvarSlett
  3. Tente akkurat som Line jeg også faktisk, mennenskene hadde flyktet, bare en tøffing hadde mot til å ut!! Ble fint dette, virkelig å :-)

    SvarSlett
  4. Var litt usikker på dette bildet. Men så leste jeg kommentaren til Line, og det ga plutselig mening. Og ble flott likevel. :)

    SvarSlett
  5. En tom by - det kaller jeg flukt! =) Stilig tenkt, Stein-Evert! Flukt fra hardt vær og inn i varmen! Well done!=)

    SvarSlett
  6. Synes det var en utmerket løsning. De har flykta hele gjengen. Bra.

    SvarSlett